Wednesday, April 06, 2011

KENAPA SAYA TUKAR KERJA? Saya baru tukar kerja baru, tetapi masih lagi di company yang sama. Setiap kali saya bertembung dengan kengkawan opis di walkway, office, cafe dan tempat2 yg lain semua akan tanya "amacam tempat baru ok?" off course la ok yaw!!! Terima kasih kepada rakan2 opis yang sungguh prihatin terhadap kondisi kerjaya saya. Truthly, i love u alll ! kerana support yang berterusan :) without them saya pasti seperti semut kena tutup ngan mangkuk heheheh suka hati je buat peribahasa sendri. Tetapi terdapat juga segelintir masyarakat yang berandaian begini:

  • ha amacam? ape jadi budak2 lama ko?huru hara?

  • Baru padan muka dieorg bila ko takde.

For me takde masalahnye pun kalau seseorang itu bertukar ke tempat kerja yang lain. Hidup perlu diteruskan yaw! ada hikmahnya bila kita membuat sesuatu yang baru. Dalam situasi saya ni, saya bukan la baru sangat dalam pekerjaan saya ni. Cuma dulu saya hanya focus kepada 1 scope kerja sahaja. Sekarang dari 1 dah jadi 23. ha! kan bagus tu. Kita kena cari ilmu, bukan tunggu ilmu datang kepada kita. Dalam mencari ilmu tu off course la banyak cabarannya kan? off course kita kene recce peluang2 yang bole kita ambil untuk meningkatkan skills kita.oleh itu kita perlu bersabar dan belajar sebanyak mungkin dalam masa yg singkat. Insyaallah pasti ada jalannya dan Allah itu maha pemurah. Alhamdulillah, sekarang i'm looking into things in much more broaden ways. Bukan ke itu perkara yang baik? Disamping itu saya juga memberi peluang kepada collegue saya yang lama untuk memperluaskan lagi pengetahuan mereka dalam kerja yang saya buat dulu. tempat juga sudah kosong insyaallah ade rezeki mereka boleh cecepat naik pangkat :D lagi satu yang ingin saya kongsi, jangan sesekali kedekut ilmu, kerana itu tidak akan membawa anda kemana-mana.


Bak kata seorang kakak yg sangat baik hati ni, "minah ni campak kat mana2 pun die ok" hehehe ....

adiosssss

No comments: